onsdag 4 maj 2011

Sista kvällen i kapellet på ett tag. Felix är hos mig en stund tills hans mamma slutar jobbet. Jag har packat de kläder jag ska ha med mig (tror jag). Alla biljetter och andra papper är utskrivna. På något vis upplever jag att jag har koll men är ändå inte riktigt trygg i den upplevelsen.
Lina kommer ikväll för en sista natt tillsammans. Vi ska äta lite gott också men jag befarar att jag kommer att vara lite stirrig under kvällen. Det är lite stort och allvarsamt så här kvällen före avfärd.

Jag brukar bli sorgsen när jag är på väg från Centralen till Arlanda. Jag blir det av något skäl jag inte förstår. Det är som om jag känner mig otroligt ensam och att jag lämnar mitt liv bakom mig. Vi får se hur det känns i år.

Imorgon tar jag tåget som går 13:37 från Kristinehamn. Jag är framme i Stockholm två timmar därefter och då låser jag in min resväska på Centralen. Sedan tänkte jag eventuellt gå ut till Globen. Det beror lite på vädret och om jag känner för det. Konserten med Roger Waters börjar 19:30. När konserten är slut tar jag tunnelbanan till Centralen igen, hämtar väskan och tar Arlanda Express ut till Arlanda. Jag checkar in på "Rest and Fly" och sover en natt. Planet till New York lyfter kl. 09:10 på fredag och jag vill helst ha minst två timmar på mig genom flygplatsen. Jag får gå upp vid halv sex för att känna mig på den säkra sidan tror jag. 
Sedan blir det bloggtystnad ett tag tills jag etablerat mig på hotellet i New York. På fredag tänkte jag köpa en iPad det första jag gör. Jag fyller ju år då så det blir en bra present. Sedan tar det nog hela eftermiddagen innan jag bekantat mig med den nya apparaten. På fredagskvällen går jag på konsert med James Cotton & Superharp och tar sedan tunnelbanan upp till Firehouse för att fira min födelsedag genom att sitta i baren där. Efter det somnar jag nog gott för det blir en lång dag. 

Det blir först på lördag jag får chans att blogga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar