onsdag 25 maj 2011

Jag har dåligt samvete för att jag inte avslutat bloggandet från New York-resan men jag har haft så mycket umgänge med mina älsklingar så jag har inte hunnit. Nu sover Felix och Lina är hemma hos sig så då ska jag avsluta resebloggen.

Den sista dagen i New York vaknade jag och gick iväg till ett fik för att äta frukost. Jag tänkte gå till den nyanlagda parken, "High Line" men tyckte det kan få vänta till nästa gång. Lina och jag ska ju ha något att upptäcka också om vi åker dit tillsammans.




Jag packade mina väskor och Checkade ut från Chelsea hotel.




För er som läst boken "Horror at the Chelsea hotel" av Dee Dee Ramone förstår varför jag tagit ett foto av denna ventilationsglugg.
Jag har också lagt ut en filmsnutt filmad från fönstret i mitt hotellrum. Den finns här.

Jag tog en taxi till Penn station men det var sådan rusningstrafik så det hade gått fortare att gå. Jag åkte ut till flygplatsen och gick igenom alla kontroller så jag var på rätt sida om den sista i god tid före planet skulle lyfta.




Så här såg det ut på Newarks flygplats.




Detta är den sista amerikanska måltiden för denna gång. Några varma mackor av något slag. Jag köpte också två flaskor mörk rom till sommarens rom och cola.




Detta läste jag i en Snapple-kapsyl. Kanske ska kalla Franklin för Tennessee fortsättningsvis.




Detta var planet som skulle ta mig hem. Efter bordnigen fick vi en minimal måltid och sedan skulle man sova. Jag krängde på mig Linas resekit i form av uppblåsbar nackring, ögonbindel och hörselproppar men fick genast panik över att jag kände mig instängd. Det var bara att ta av sig alltihop igen och packa ner det i ryggsäcken. Jag somnade inte på hela resan. Som vanligt. Jag kollade en film istället men brydde mig inte om att sätta i hörlurar och lyssna på ljudet. Jag noterade att vi inte flög över Island på hemvägen. Vi flög över Storbrittanien istället. Det har jag aldrig gjort förut. Kanske hade man föraningar om vulkanutbrottet som började på lördagen.

Väl framme på Arlanda gick allting bra i tullen. Resväskan var sprängfull och det var en del saker däri som jag antagligen behövt betala tull för. Jag hade lite för mycket sprit i ryggsäcken också. Tågresan hem gick också bra men redan i Björneborg var jag tvungen att ställa mig upp och titta ut genom fönstret vid dörren. Jag skulle snart få se goa lilla Lina.

Hon stod där på perrongen med doggarna och det blev ett kärt återseende. Hon skjutsade hem mig och vi satt och pratade en stund innan hon åkte tillbaka till jobbet. Jag tog en dusch och åkte och hämtade Felix på skolan. Det blev också ett underbart återseende.

Då var jag och de mina återförenade igen och resan var slut.

Som sammanfattning kan jag säga att årets resa var några dagar för lång. Jag längtade verkligen hem i slutet. Vädret var också så dåligt att det var besvärligt att vara ute andra veckan. Jag har sett otroligt mycket bra musik och köpt en massa saker som jag är glad för. Jag har varit ledig och rått mig själv. Jag har druckit mycket öl och ätit mycket skräpmat. Precis som jag vill att det ska vara.

Alla mina små filmklipp hittar ni här.

Ska jag dit igen nästa år? Det vet jag aldrig så här nära inpå men framåt hösten brukar längtan bli stor och risken är väl att jag hamnar där igen i maj nästa år.

Tack till er jag skrivit för, att ni varit med mig på mitt äventyr. Jag har tänkt mycket på er! Nu återgår allt till det normala och ni kan fortsätta att läsa min vardagsblogg som ni finner här.

- Posted using BlogPress from my iPad

14 kommentarer:

  1. Det har varit roligt att följa din NY-resa även denna gång, inte minst för att jag själv varit med om ungefär samma saker på mina NY-besök, kanske inte lika mycket musik, men ändå!

    SvaraRadera
  2. Tack för det Lars G! Ja, vi har nog liknande intressen du och jag. En vacker dag kanske vi sammanstrålar i riktiga livet och får prata lite.

    SvaraRadera
  3. Ja, visserligen skall jag flytta i slutet av juli, men det finns nog tid över för ett besök i sommar!

    SvaraRadera
  4. Jag har smygläst här efter att ha hittat hit från Ett annat New York! Jag och min man var i NYC delvis samtidigt som du: 12 till 16 maj och bodde faktiskt på Sofitel – skandalhotellet! Hur stor sannolikhet är det på en skala? ;-)

    Hur som helst: det var mitt första besök i NYC och jag älskar staden! Vill absolut tillbaka. Men vädret kunde ha varit bättre.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Ja, Miss 80's, ett besök i den staden är inte nog. Man vet att man kommer att åka dit igen. Det är ett visst lugn och en viss trygghet som infinner sig hos mig när jag kommer dit. Det går heller inte att förklara för folk som aldrig varit där vad det är för visst med staden. Jag klarar det i alla fall inte.

    SvaraRadera
  6. Jag förstår dig precis! Jag är helt förälskad i NY och det är en viss känsla som inte går att förklara! Tack för att vi fick följa med på din resa!

    Hoppas du kan finna lite nöje i min 80-talsblogg. Har även skrivit en reseblogg från Las Vegas (några år gammal nu): http://ladyinlasvegas.blogspot.com!

    SvaraRadera
  7. Trevlig blogg du har! Har just varit inne och skummat och fått några goda skratt. Fortsätt så!

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem till Kristinehamn och tack för att vi fick "följa med" på din resa Eddie! :) // "Linda"

    SvaraRadera
  9. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get set up? I'm assuming
    having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very web savvy so I'm not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Many thanks

    My web site ... low carb burger

    SvaraRadera
  10. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I'm not very web savvy so I'm not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Many thanks

    my web site ... low carb burger
    my web site: low carb food plan

    SvaraRadera
  11. It's awesome in favor of me to have a web site, which is valuable in favor of my experience. thanks admin

    Feel free to surf to my website Joga

    SvaraRadera
  12. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

    SvaraRadera