söndag 15 maj 2011


Denna lördag tänkte jag komma till skott med ett par Converse till Lina. Jag tänkte helt enkelt viga hela dagen till detta. Jag fick ett tips av Ingela i en kommentar så jag bloggade klart på morgonen och skulle sedan åka ner till Union square. Jag kom då plötsligt på att jag hade en biljett till en busstur med guide. Jag åkte då istället ner till 42:nd street och klev på en buss. Biljetten skulle gå ut om 20 minuter så det var i sista sekunden. Jag fotograferade lite slött under turen.


Detta lär vara 34:th street. Man ser Macy's på ena sidan.


Här är MSG eller Madison square garden som det heter.


Vi åkte genom the Village också och detta är en bra skivaffär som ligger på Bleecker street.


Kennys castaways ligger på samma gata.

Jag klev av bussen nere vid Battery park för jag var så kissnödig. Jag vet var det ligger en toalett där. Sedan gick jag in på Century 21 som är en jättestor klädaffär. Jag hade planerat att köpa upp mig på en speciell strumpmodell där som jag köpte förra året.


Dessa blev det. Jag tog sedan tunnelbanan upp till 14:th street men hamnade en bit väster om Union square så jag tänkte gå dit och på vägen slank jag in i en skoaffär och hittade skorna till Lina direkt.


Hoppas nu bara att det är rätt kulör! Jag gick in på en pappershandel och köpte ett anteckningsblock också.


Jag tycker ju att det är lite roligt att anteckningsblocken här ser ut precis som "anteckningar" i iPhonen. Jag visste inte det innan.
Jag ringde sedan Ivar. Vi gjorde upp att vi skulle mötas utanför klädaffären Filenes basement på Unoin square kl 14, eller "two-ish" som Ivar sa vilket då betyder runt två. Ivar är mycket -ish så jag kallar honom "Ivar-ish" förstås. Jag passerade ett hundgym på vägen också och tänkte givetvis direkt på Linas hundar, Soya och Isis.


Här skulle de varit med. Jag var på plats för tidigt i vanlig ordning och tog en tur in i affären före vårt möte. Här är en utsiktsbild från herravdelningen.


Union square nedanför alltså.


Här är Empire state building från samma plats.

Ivar kom kl 14:50 och jag var på väg därifrån flera gånger innan han dök upp. Nåväl, jag bestämde attnvi skulle åka upp till Cleopatras Needle och dricka öl.


Sedan skulle vi åka ner till BB King blues vlub och se Tommy Emmanuel. Ivar tyckte det var en bra id'e och så fick det bli. Vi tog vägen förbi hotellet först så jag fick lägga ur Linas skor.
Givetvis kom Irene dit även ikväll och det var roligt att sammanföra de båda.


Här sitter de. iVar och iRene.


Franklin blev också törstig igen och Iren såg till att han fick vatten. Vi tog tunnenlbanan ner till 42:nd street och musiken började redan i tåget två killar spelade och jag filmade ett litet klipp som nu är uppladdat. Det var fullt på BB King men vi lyckades ände få en varsin sittplats i periferin. Konserten var jättebra men det kunde varit lite mer av soloartisten Tommy. Han spelade med sitt band när vi kom. Sedan körde han några låtar solo på sitt egna lilla vis. Sedan bjöd han upp sin storebror och de körde ett par låtar som en duo. Sedan blev det elgitarrer för dem båda och bandet kom in igen. Det finns två filmklipp från detta på YouTube också nu.


Vi träffade Tommy efteråt och jag fick hans autograf.


Ivar och jag skildes och gjorde upp att träffas nästa dag också med lite mera exakta villkor denna gång. Klockan 13 sharp. I det nordvästra hörnet av korsningen mellan 14:th street och 7:th avenue. Hur vi nu fick till denna mötesplats...

16 690 steg.

- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Tommy Emmanuel, hmm......... avis! Ser att du fick med ytterligare ett foto på Cleopatra´s.

    SvaraRadera