måndag 9 maj 2011

Idag tänkte jag inte promenera så mycket men det blev en del ändå. Jag tog tunnelbanan ner till Union square på 14:de gatan för att hitta en skoaffär som heter DSW. Den öppnade inte förrän kl 10 och den hade bara hunnit bli 9 när jag var där. Jag satte mig i parken och spelade in ett litet filmklipp. Ljudet och djurlivet i Union square park kl 08:45 en söndagmorgon. Sedan knallade jag över Union square när en kille ropade efter mig. -What's the problem with you, ropade han? Jag vände och frågade vad han ville och då sa han att han trodde jag var en annan. Han blev som glatt överraskad och sa att jag har en tvillingbror som hänger nere på Washington square. -Du måste gå dit, sa han. Det ska jag göra någon dag också. Jag gick sedan ner för Broadway för att leta andra skoaffärer men de var också stängda och öppnade senare. Jag gick ända ner till City Hall och tänkte att jag kunde köpa lite skivor på J&R så länge. De öppnade inte förrän kl 11. Då gick jag till Ground Zero och satte mig och käkade en cupcake som jag fick av Irene igår. Det pågår nybygge för fullt där tvillingtornen stod. Jag gick sedan till Starbucks för att kolla mina mail lite. Kl 11 klev jag in i skivaffären och plockade till mig lite skivor.


Dagens skörd. Skivorna kostar $ 5 styck. Sedan gick jag och köpte mig en iPad och den sitter jag och skriver på nu. En mycket trevlig bekantskap måste jag säga och en pryl som är lätt att förälska sig i.
När jag gjort mina ärenden gick jag tillbaka uppför Broadway till Bleecker street.


Närmare bestämt till en pub som heter "Peculiar pub".


Den ligger dörr i dörr med "The Bitter end" som är ett musikställe av högsta rang.


Det satt två romantiska duvor på markisen till The Bitter end förresten. Jag ska antagligen gå dit för att lyssna på en gitarrist som heter


Eric Johnson på tisdag. Jag skulle träffa Daniel där kl 17 för att ta en öl. Daniel driver bloggen "Ett annat New York" som jag följer med största nöje.

Har inte lärt mig att skapa länkar från ord ännu så jag klistrar helt enkelt in hela länken här till Daniles fantastiska New Yorkblogg:

http://ettannatnewyork.blogspot.com/

Jag har hittat många guldkorn där. Jag kom dit lite före honom så jag provade en av hans favoritölsorter "Blue Moon". Den var helt OK och serveras med en apelsinklyfta som man pressar ner i ölen.


Så här ser han ut.



Så här ser toaletten ut. Märkligt att tvålen står på pissoiren och att man tvättar händerna i en utslagsvask. När jag tar fotot står jag med rumpan i en annan pissoir och om man står två och kissar samtidigt står man nästan rumpa mot rumpa, så trångt är det.


Franklin fattade tycke för honom på en gång. Franklin tyckte dock mest om apelsinen och brydde sig inte så mycket om vad vi pratade om. Danile visade sig vara en mycket trevlig man och vårt samtal flöt fint från början till slut. Vi pratade om att åka upp till Woodstock i hyrbil om jag åker hit nästa år. Han vill också gärna ligga i grässlänten en stund.

Vi skildes och jag tog tunnelbanan upp till 86:th st för att gå till Firehouse en sväng. Det blev bara en öl där och sedan köpte jag en pizzaslice som jag åt på hemvägen. Kunde inte låta bli att ta en bild på denna skylt. Jag har ju en kompis som kallas Bump(en).
Jag slank också in på Gi-Gi's och kollade mailen och tog en skål ärtsoppa innan jag slutligen knallade hem.

24 294 steg.


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Din resa ser härlig ut.Vad kul att vi kan följa med på den.Eftersom jag inte har varit där.Ha det så gött!!Kanske ses på Arlanda den 20 Maj...



    Kram

    SvaraRadera