onsdag 11 maj 2011

Vaknade tidigt idag igen och satte mig att skriva blogginlägg. Jag gick sedan till Gi-Gi's för att ladda upp det till internet. Jag var tvungen att pyssla lite med filmerna först så gårdagens blogginlägg tog tre timmar att få till. Det är ingen som kommenterar filmerna. Går de inte att se tro?

När jag ätit frukost gick jag till Central park för att lägga mig i gräset och läsa.


Men gräset var "stängt".


Det visade sig att det skulle klippas innan det fick beträdas så jag fick eteblera en tillfällig solplats. Det är en del regler att följa om man tänker ge sig ut på gräset också.


Flera av dessa regler bröts det mot idag, bl a organiserat bollspel. Usch!

Sheep meadow heter gräset och där brukar jag ligga men idag var det tomt sånär som en liten åkgräsklippare som sakta åkte runt.

Till slut hade han i alla fall klippt färdigt och jag kunde ta en liten yta i anspråk.


Jag läste min Ozzy-bok och vilade min trötta kropp.


Jag har blåsor under tårna och mitt högra knä är nästan "låst" ibland so jag tvinga halta periodvis. Denna vilodag är nog nyttig för ben och fötter. Jag låg och blev hungrig i parken och fick gå in bland husen en stund ochbäta en bit.


Sedan gick jag tillbaka och då hade det fyllt på lite folk.

Filmklipp från Central Park:

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=UDxpnza1ieA

Jag låg en stund men det blev så varmt så jag gick hemåt. Jag handlade lite vatten på Traders Joe och lite snacks på hemvägen.


Senap och honungspretzles visade sig vara en hit. Väl hemma lade jag mig på sängen och lyssnade på musik en stund. Franklin och fredsbjörnen har verkligen funnit varann. Det är lite språkförbistring bara. Franklin kan nästan inte ett ord på engelska. Jag tog en dusch och drog ner till Back Fence igen. Det ligger nära The Bitter end. När Happy hour var slut gick jag vidare till ett ställe intill som heter "Kennys Castaways". Där spelades det blues av något okänt gäng men det var otroligt bra.

Kolla filmklipp från Kennys:

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=Vlzj7Ibc5OA

Jag stannade där tills strax före kl 21 för jag ville hamna bra till i kön till The Bitter and för att få en bra plats. När jag passerar Back fence hör jag välkända toner därinneifrån och rusar in, halar upp kameran och hinner få med slutet av min favoritlåt, "In memory of Elizabeth Reed". Helt otroligt!

Filmklipp med Dave Kellan:

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=scZHYDM9bnE

Vid The Bitter end blev jag tvåa i kön.


Före mig stod en man som hette Tom. Vi började prata musik och vi hade samma intressen. Det drog ut på tiden Och mer folk började dyka upp. Då händer det otroliga. Den lilla 10-åriga munspelaren från James Cottonkonserten dyker upp. Han ska in och se Eric Johnson med sin mamma.


Vi började prata och tog lite bilder.


Han började spela när han var tre år, sa han. Under tiden han pratade musik bläddrade han med sin Uno-kortlek. Sedan fick jag hans autograf.


Kolla vad gulligt han provade pennan i hörnet av papperet först.

Jag och Tom kom in först på krogen och fick bord längst framme vid scenen. Det var nästan för nära eftersom stället är så litet och trångt. Jag kunde omöljigt ta ett helkroppsfoto av Eric för jag satt så nära. Dessutom fick man inte fotografera vilket jag blev tillsagd efter att denna bild togs.


Konserten var kort men helt magisk. Vilken gitarrist! Basisten och trummisen hade jag sett en annan gång på Iridium jazzclub.


Kvällens låtlista. Jag satt så nära så han höll på att knäa mig flera gånger när han väl spelade sedan.


När konserten var över stack jag fram mitt lilla block till honom och han skrev gärna en autograf.

Tom och jag gjorde upp att vi skulle träffas på Iridium på fredag det är en konsert där som jag kanske går på.

När jag tog tunnelbanan hem hamnade jag i Harlem igen av misstag. Jag kommer nog aldrig lära mig att åka tunnelbana här.

Det lutar åt att onsdagskvällen kommer bli min första musikfria kväll sedan i torsdags när jag såg Roger Waters i Tokholm.

17 756 steg denna vilodag.


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Vad underbart det låter!! Till och med en fridag låter fantastisk. Härliga miljöer, härligt folk! Go Eddie Go!!!! Per K

    SvaraRadera
  2. Du tar verkligen till vara på varenda minut!! Vilken resa och vilken minnesbank din blogg blir:)Kul att följa! Hälsningar Ingela S

    SvaraRadera
  3. Världen är liten ibland ;) Träffar på lille Jushua mitt i smeten hehe.
    Du får bjuda med han till Chapel-Jam ;P

    Apropå kommentarer på klippen:
    Man måste vara reggad på youtube för att kunna kommentera ett klipp.
    Det är nog anledningen till att ingen kommenterar.

    /Per

    SvaraRadera
  4. Kul läsning! Men ingen av YouTube-länkarna fungerar för mig. Jag kommer till YouTube men dock till fel klipp.

    SvaraRadera
  5. Verkar av någon anledning bli något vajsing med mobilversionslänkarna...

    De här länkarna fungerar bättre:

    Central Park: http://youtu.be/UDxpnza1ieA

    Kennys: http://youtu.be/Vlzj7Ibc5OA

    In memory of Elizabeth Reed: http://youtu.be/scZHYDM9bnE

    SvaraRadera
  6. Eller också hänvisar du helt enkelt läsarna till din kanal på YouTube. Där finns ju allt du laddar upp: http://www.youtube.com/user/smedbyborg

    SvaraRadera